23 March 2011

Syok Sendiri. Badan Binasa.

Syok sendiri. 

Kadang-kadang benda yang kita rasa lucu, tak semestinya lucu juga pada orang lain. So berhati-hatilah bila bercakap atau membuat sesuatu. Jangan nanti kita yang malu sendiri, sebab mata manusia ni, pantang kalau ada silap sikit, mesti dia akan tegur tu. Kalau tegur secara baik, takpa, tapi kalau sampai dia malukan kita depan orang, nah kan susah?


Dikala dunia dan rakyat Jepun masih bersedih dengan malapetaka yang melanda negaranya, ada pula kartunis negara kita sendiri, melukis kartun Ultraman yang lari lintang-pukang dikejar Tsunami. Mungkin dia tidak bermaksud apa-apa. Mungkin bagi dia sekadar gurauan sahaja. Tapi tidak semua berfikiran seperti itu. 

Sebagai rakyat Malaysia, saya sendiri pun malu. CNN pun ada membuat liputan mengenai isu ini. Malu 1Malaysia tau. Sila klik SINI untuk membacanya.

Ikuti berita selanjutnya di Donnyien.com.


6 Sweet Roses!:

org tu banggang.... ditambah dgn bik mama buat komen yg ntah apa2... malu saya mengaku sy org malaysia....!!!!

hu3,isu ni tengah hot skarang.xpela,bia jadik pengajaran untuk si pelukis.

Kerja mengantuk mengkali baini kan. Kenapa lah benda macam ni pun buli approved keluar news.. Heih..

Aiya zura mimang ni editor dia x fikir sebelum publish..aiyaaa

kalau malaysia kena tsunami,rasa oren ka?..hehe

Itulah bah, kenapa pula dorang ni sampai buat kartun mcm ni kan? Perkara macam ni mana boleh buat lawak2 gitu, sa pun heran owh. Memalukan!

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More