06 January 2011

[PELIK] Ular Tedung Mahu Tengok TV. Harimau Bintang Pula Mahu Rompak Bank.

Ular tedung selar sepanjang lima meter yang ditangkap dalam sebuah rumah penduduk kampung di Ulu Pauh, Arau semalam.
Astaga, cuba kamu bayangkan tengah syiok2 tengok tv, tiba2 ada ular tedung limpas depan tv, aduiiii, kalau Zura lah, Zura sudah pecut 100m, hahahaha. Macam kes Zura terjumpa ular tedung selar dalam tandas kolej masa study dekat UKM, tangga yang tinggi pun Zura boleh lompat turun, lari kan sebab ketakutan, waseh waseh!
Baca berita selanjutnya di SINI.


Harimau bintang ini (gambar sekadar contoh) dikesan memasuki pagar pejabat bank itu melalui kamera keselamatan pada jam 4.15 pagi mendorong pengawal keselamatan membunyikan penggera.
Then ada cerita si harimau bintang pula mencerobah bank. Cian betul sebab mati ditembak oleh pegawai keselamatan bank. Pelik pelik. Zura tak puas hatilah, kenapa perlu tembak mati, pakai ubat pelali pun okay bah, kejam!!!! >.<
Baca berita selanjutnya di SINI.


Ada-ada jak kan? Kadang2 semua ni berlaku sebab habitat dorang kita rampas atau kita rosakkan. Sampai haiwan yang berbahaya pun boleh berkeliaran dikawasan kediaman manusia. Harap2 pihak pemuliharaan haiwan dapat mencari jalan terbaik supaya tiada konflik antara manusia dengan haiwan2 ni. Kesian bah, ditembak mati atau dibunuh oleh manusia. Tapi kalau tak dibunuh pun susah, nanti nyawa sendiri pula yang melayang. Ish ish ish. :)

5 Sweet Roses!:

nak buat camne,mereka juga ada sifat ingin tahu..harimau tuh mesti nak kayo cepat tuh..haha

@One2paii~Hahahaha, gila, macam tu pun boleh ka? ekekeke!

Betul tu mandak, tiada suda tempat tinggal tu binatang. Itu lah sampai di rumah...Makanan pun kurang/tiada langsung. Penyebab?? Manusia sendiri juga kan...Pencemaran, hutan ditebang sesedap rasa, pemburu haram sini sana. Bila binatang berkeliaran di kawasan tempat tinggal dan baham manusia, siapa yang mau disalahkan?

kesian tu harimau. ndak bersalah bah tuu....

@Sumandak~Betul tu, haiwan2 pun sampai berevolusi, terpaksa belajar share dengan manusia, dan ada yang boleh terima makanan manusia, sebab teda sudah makanan untuk dorang, bila fikir balik, sebenarnya salah kita juga. Kita yang curi habitat dorang, kalau ada projek pemulihan dan pemuliharaan nda pa juga, ni mau untung, tebang tebang jak ikut sedap hati.

@Cat~Sedih aku, punya main cute tu kana tembak, uhuhuuhu. >.<

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More