22 September 2010

Sehari Di Office Bagaikan Seratus Tahun Bila Ada Bini Boss Yang Cerewet Tak Bertempat!


Benci betul! Hari ni kena mengadap muka bini boss lagi, haizzzz, banyaknya keja yang dia bagi saya semalam. Dia anggap saya robot ka? Benda yang tak perlu pun dibuat dia suruh saya buat, bolehlah kalau dia cari assistant untuk saya, ish, gila betul. Ada juga dia pot pet pot pet, saya buat dek jak, ahahaha, memang kali ni saya yakin saya tak akan sedih2 pasal apa yang keluar dari mulut dia lagi. Malam ni dia pulang, so tinggal hari ni terpaksa tahan2 telinga. Huhuhuhu!

Tapi saya sedih sangat2, mulai next month, ada orang lain yang ganti Fiona. Saya kenal juga orang tu tapi saya memang tak suka (satu spesies bini boss). Fiona ada bagi saya nasihat, jangan percaya sangat dengan orang ni, apa yang dia cakap and suruh, tulis dalam satu buku, tulis sekali date and time, sebab saya sendiri pernah kena marah orang ni (dia jaga acc company ni, dan Fiona dibawah dia, ) padahal keja tu saya buat ikut cara dia, memang spesies nyanyuk kot? Hahaha! Ngamlah tu berbestfren dengan bini boss. 

Tinggal beberapa hari lagi Fiona di office. Saya betul2 sedih. Dia jak yang selalu backing saya bila bini boss and kawannya tu kenakan saya. Dia juga yang selalu marah balik HQ punya kerani gila tu kalau dia sengaja susahkan saya. My angel will go, and now I'm all alone. Tapi saya akan ingat pesan dia tu, jangan terlalu percaya dan lembut dengan orang. Dia pun ada carikan saya tempat keja lain, yang mana saya boleh dapat experience lebih. Dia sendiri suruh saya cari keja lain. Sebab dia cakap saya terlebih bagus (kembang bulu hidung) untuk company macam ni, kalau stay lama di company gila ni buang masa jak.

So, maybe saya pun sampai habis bulan ni juga. Wish me luck. :)


6 Sweet Roses!:

Keluar saja dari company gila tu. Takda gunanya ada boss mcm tu. Gud luck ok? :) Ramai lagi company lain yg memelukan kerja.

@Steph~Entahlah Steph, sebab sa tengah risau juga, belum dapat keja stabil, kalau terpaksa juga, biarlah sa jadi Sales Consultant tempat sa keja dulu. Sana sa happy lagi, nda pena stress.

kalau sa...kasi notice lepas tu cukup bulan, lari. ikut procedure mah. boss teda hak mo halang..kalau mo bising juga, complain sama jabatan buruh. ada kerja ka ndak, resign dulu baru cari kerja slow2...at least bila2 masa buli start kerja suda....

@AngeL BeaR~Yaloh, saya pun rasa macam tu bah, huhuhu!

sabar jak la geng.. memang gitu adat makan gaji... kena buli kalau kita nampak lembut dan terlalu mngikut

@Gen2Merah~Haizzzz, setiap hari masuk office, bukan tenang hati ku, sedih ada, risau ada, bingung pun ada... :'(

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More