28 September 2010

Saya Nak Minta Tips Dan Nasihat Pasal Relationship! :(

Hai semua, hari ni rasa sedih sangat2. Gaduh dengan Mr Teddybear, pasal hal kecil. Saya bosanlah nak gaduh2 ni, cuba bawa berbincang, dia tak peduli. Tapi bila saya dah diam, malas nak layan and tak pedulikan dia, pandai pula memujuk. Haizzzz. Lelaki lelaki. 

Saya ni sebenarnya nak minta pendapat semua, terutama yang telah berkahwin ni. Maybe I sound silly, hehehe. Macam mana kita nak tahu sama ada pilihan hati kita itu yang terbaik untuk kita? Kalau nak uji seseorang lelaki tu, kena tengok dari faktor yang macam mana ya? Susahlah nak faham lelaki ni. 

Saya ni tak kisah sangat pasal harta and rupa, cukuplah dia ada kerja tetap, hormat parents saya and family saya. Itu yang penting! Tapi ada antara kawan saya cakap, kalau boleh cari yang ada berpendidikan tinggi and kalau boleh kaya. Hrmmm. Duit boleh beli kebahagian ka? I don't think so!

Family saya and family Mr Teddybear ada plan untuk buat majlis pertunangan kami. Kadang2 saya rasa macam belum bersedia pula. Padahal cincin sudah pun dibeli. Tinggal pilih tarikh sesuai saja. Tapi saya pun bingung, macam mana nak tahu diri ni dah bersedia ka belum? Sebab saya takut kot2 saya salah buat pilihan. Hahahaha! Kesian, kiranya fikiran saya ni masih macam budak2lah! Aduiii, pening kepala saya fikir.

So, sapa2 yang dah pernah melalui saat2 macam ni, help me ya! Huhuhuhu!

If someone ask me, with who I want to spend my entire life with, I will simply say: "Someone who can understand that I am not perfect". 


32 Sweet Roses!:

soal jodoh nie susah mau cakap...
sebab dulu saya pun begini...
tanya sama hati dan berdoa banyak banyak, manatau kena bagi petunjuk...
perkahwinan nie macam main judi, tidak tahu kalah atau menang...kecuali kita cuba, baru tau keputusannya...
tapi pendapat saya, kita mesti ada strategi untuk menghadapi masa depan...pendek kata, bersedia fizikal and mental...
apapun yang terjadi nanti, sama ada bahagia atau tidak anggap saja sebagai pengalaman hidup...
memang kita semua mahu yang terbaik dalam hidup tapi duit bukan segala-galanya, kita semua pun tahu juga tu kan...
rupa paras dan material ialah satu bonus, yang penting kesetiaan dan kejujuran dalam sesuatu relationship ;)

p/s i am not married yet but I hope my words can help ^ ^

@Sumandak Kinabalu~Huhuhu, betul cakap mu mandak, haizzz, sa pun minta2 macam tu juga, maybe sebab sa takut hadapi masa depan, tu lah saya bingung2 ni, huhuhu!

@hafizm~Muahahaha, mana tau ada idea untuk bantu saya? wink wink! :)

ok sikit aje ya cik, kita tak tau orang tu orang yg betul atau tak dan takde pun org yg perfect kat dunia ni. Takleh nak paksa orang jadi yang terbaik untuk kita kalau kita tak jadi yang terbaik untuk dia.. so berdoa bebanyak dan mintak petunjuk dari Nya. Insyallah lelaki yang baik untuk wanita yang baik... aqimussolah...

kuman "kesalahan jujur .." Entry

@Kuman Chaos~Betul juga cakap mu fren, yalah, akan saya doakan dan minta Tuhan beri petunjuk, thanks ya :)

salam zura..
aku cuma beri tip utk keputusan kau
buat solat hajat, istiharah dan solat tahajud dan doa dgn sejujurnya pada Allah SWT.
minta beri penerangan dan keputusan utk kau..

InsyaAllah... DIA akan membantu kau.
Gd luck..

@Nur Misnan~Thanks ya Nur, akan saya dengar semua nasihat kamu, huhuhu! :)

yelah.. saya pun belum kahwin.. belum ada pengalaman. tapi solat istikharah adalah petunjuk bagi segala pilihan hati yang sukar..

Cuba lah amalkan solat istikharah ataupun solat hajat. Insya Allah

@Gen2Merah~Huhuhu, yalah geng, aku sabar2 jak la ni... :)

mandak...when it comes to serious relationship yg needs commitment, mmang we all hope for the best things to happen. Well, we nver know klu pilihan yg kita buat tu btul2 bleh jnji kebahagiaan juga kan mandak..sa tau ko ni afraid of making commitment.Still, if u can talk to him about many things, if u can share lots of things with him and he doesn't fret of listening to all your ups and downs, if he cares regardless what the situation you are in, if he goes the miles just to be with you, mcm kira ok juga tu mandak. Gaduh tu besa la mandak...sa pun kdg2 pndai gaduh2 with my hubby..kdg2 tu sengaja2 mo cri pasal mo gduh abis sa mo ambil perhatian dia..ohohoho

@Gee~Owwwh, begitu ka? Hihihihi, thanks ah sis, saya rasa tenang sikit owh baca komen sis sama kawan2 semua. Kadang2 sa marah, macam mau minta putus jak, tapi sa pikir2 balik, belum tentu sa dapat lelaki yg lebih baik dr dia kalau sa kasi lepas dia, huhuhu. Sa tau dia sayang sama sa, cuma dia tu kdg2 pemanas bah, sama kuat cemburu, tu yang bikin sa geram. Kami sama2 pemanas, nah jumpalah gunung berapi sama puting beliung, wakakaka!

darlingg...

mana2 reletionship pon pasti ada halangannya..

jangan bergantung kepada kayanya dia sbb bila2 masa pun akan jadi miskin.. jangan harapkan pendidikan tinggi sbb ada masanya dia akan sebodoh bodonya..

apa yg penting, dia terima segala baik keburukan, dan zura pun terima dia seadanya.

hahahaha..pandai sak aku ckp kan..

@Lisa Ali~Uinaaa bagus komen sis ni, ekekeke! Yalah sis, akan ku ingat ni, sob sob sob....

Never married, have several failed relationships before...including almost tunang with one..tapi dia buat dajal juga (nasib baik la kedapatan awal)...then in love with one..last2 sekrang dia jadi priest..isk isk....memang bukan jodoh la tu...

if you both really meant to be, it's meant to be. Doa byk2 minta guidance. =)

Point sini bila mana timbul ragu2.. ini yg part bahaya ni.. har3x~ inilah yg menjadi halangan dalam hati.. mungkin ada samting yg perlu di hilangkan.. i mean.. mcm dr fadzilah kamsah cakap.. cuba maafkan smua orang.. jgn ada benci.. insyaAllah.. rasa ragu2 itu bertukar mnjadi brtambah sayang.. lepas tu.. mcm kbanyakan org ckp.. solat hajat.. istikharah.. smuala .. yg wajib jgn lupa.. hehe.. ingat.. rasa cinta tu datang dariNya.. jd.. dgn dia juga kita kembali memohon cinta yg lbih lg.. hehe.. na.. panzang bai ni mandak.. bole wat entri komen.. haha..

@AngeL BeaR~Owhhh, bah iyalah sis, sa pun minta2 macam itu juga, huhuhu. Sa harap berpanjangan jodoh kami.

@Aretikz~Muahahaha, ya bah, boleh buat entry motivasi ni, thanks ah, betul juga cakap tu, maybe rasa ragu2 dalam hati sa ni patut sa buang jauh2, haizzzz. Susah juga kalau ada orang cuba rosakkan hubungan kita ni, suka hasut sana sini.

@Azura Ani Salaim

Kalau ada org hasut ko.. senang jak bai tu.. ko hasut dia balik.. kalo org hasut cakap "Uish, ko pnya ehem2 tu btul ka sma ko?" trus ko jwb balik "Btul la, sal dia bukan mo sama ko", har3x~
Contoh jak aa.. ahakz..

@Aretikz~Muahahaha, hasut balik ka? Bagus sa tumbuk terus, wakakaka!

Follow yr heart, selagi hati masih ragu2, maknanya kita masih belum bersedia.
When the time comes, u'll know it.
Apa2 pun, I wish u all the best in your relationship. Hopefully any misunderstanding will make your loves grow to each other :-)

@jomsantaisekejap~Thanks dear, so nice to hear that, saya pun harap2 macam tu juga, huhuu.

hmmm..susah kalo hati masih tidak pasti...mungkin ini peringkat permulaan saja..ambil masa menyelami hati budi masing2..mana tau si dia adalah yg terbaik utk zura..=)

@Yuni Aisyah~Thanks ya Yuni, sebab sudi bagi semangat untuk saya, saya akan ikut nasihat Yuni. :)

buat solat istiharah..kalu kita jujur sure pasangan kita akan jujur juga. apa2 pun kita sendiri xtahu ujian dr tuhan apa yg datangkan...

@mariamira-nicething~Thanks sweetie, maybe saya terlampau fikir banyak kan? Hahaha, patutnya saya hargai masa yang saya ada dengan dia, tak kisahlah apa yang akan jadi pada masa akan datang... :)

aku paham apa masalahmu geng. ni mesti kes batu vs batu ni. klu dulu2 mw buat api dorang pakai batu boleh marak.

tanya hati. ko betul2 suka dia, sayang dia, masa akan datang ko akan selalu syg dia, tiada keraguan.

kes marah2 tu mmg selalu la. sgt sakit hati bila kita rasa org yg kita sayang x pandai jaga hati kita. padahal sebelah pihak pun fikir yg sama. mcm sis gee ckp dia mw amik perhatian, lelaki pun pndai begitu bh.

sbb tu yg bab marah xpa, jgn yg bengis & bertindak kasar. buang jauh2 ;)

@Sasa Al-Sharif~Uiiiiii, terdiam n berfikir sekejap sa baca komen mu geng, aduiii, betul betul betul, saya fikir pasal saya saja, tapi lupa pasal dia, hisss, teruknya la bah sa ni, huhuhu!

klu rasa diri tu blum perfect.. kenalah perfectkan diri tu dulu ye.. itu saje!!

Nabi ada pesan, bila pilih pasangan, tengoklah agamanya yg pertama...berkahwin bukan sahaja krn cinta, tapi menunaikan ibadah. jika keluarga yg didirikan tidak di tegakkan dengan agama...pasti rapuh tiang serinya...

@Black:~But I guess nobody is perfect. Kita cuma ada peluang untuk buat keputusan sama ada betul atau salah dalam hidup kita ni. Dan setiap keputusan itu ada kesannya. :)

@FareedSairi~Thanks ya Fareed atas nasihatnya, betul cakap Fareed, akan saya ingat selalu pesan Fareed.. :)

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More