07 September 2010

Huhuhuhu! Sakit Perut Lagi!


Uwaaaaarrghhh, tak selesa, tak selesa, tak selesa! Aduiii, sakitlah perut saya, faham-fahamlah kalau orang perempuan, huhuhuhu. Mahu buat keja pun tak selesa, haizzzz, mo tidur ada CCTV atas kepala, hahahaha! Nampak gambar diatas tu? Nah, kalau dirumah, memang macam tu lah saya berguling-guling ni. Alangkah bestnya kalau dapat baring atas katil empuk macam tu, aduiiii naaaa!

Kalau orang perempuan tu memang pahamlah rasa sakit yang saya alami sekarang ni. Kalau orang lelaki macam mana? Tahu tak? Kekekeke! Tapi seriously, kaum lelaki pun mesti mahu tau juga pasal period and senggugut ni, at least kalau dah kawen nanti, boleh tolong2 si isteri time dia sakit, nah barulah si isteri tambah sayang sama si suami, kan kan kan?

So, tadi saya ada baca satu blog ni, very nice info dia pasal senggugut ni, dia ada list out apa itu senggugut, penyebabnya, dan cara mencegahnya. Jom kita visit blog Johnjimat

You all ada petua tak macam mana nak kurangkan rasa sakit ni? Hari tu sis Fiona ada bagi petua, memang berkesanlah! Dia suruh saya minum kicai suam. Memang kurang sikit rasa cramps tu. Another petua yang saya dapat:

Campurkan halia yang telah ditumbuk dengan serbuk lada hitam. Kuantiti sama banyak antara kedua-dua bahan. Makan dalam 1 @ 2 minggu sebelum haid. Boleh dimasukkan ke dalam kapsul kosong untuk memudahkan kamu menelannya. Selepas makan, dijamin tidak akan senggugut untuk tempoh 3 bulan. [Link]

Yang ini saya pun belum cuba, hehehe, you all ada petua lagi ka? Share2 la ya, pleaseeeee?



P/s: Sorry ya, tak larat nak balas blogwalking, malam nanti baru saya balas, keep coming in, no worries, nanti saya serbu kamu, hehehe!
rabbitemoticon


0 Sweet Roses!:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More