27 August 2010

Customer Yang Buang Tabiat!

Pening layan customer macam ni.

Aduiii, can you imagine, you have a store, and tiba2 ada customer datang cakap, "saya bawa dulu ni barang test, kalau okay baru saya datang bayar..." Nonsense betul, mata saya terus terbeliak! Kalau dikenal tak apa, ni nama timangannya pun saya tidak tahu, menyampah! 

Saya tak fahamlah, mentaliti orang macam ni, otak dia simpan dimana ya? Ini bukan kali pertama saya jumpa customer gila macam ni, tebal betul muka dorang ya cakap macam tu, fed up ooo! Kalau dorang jadi boss, dorang mahu ka customer cakap macam tu sama dorang? Dorang mahu kasi customer test barang dulu, lain kali baru bayar? Nuts!

Saya terus cakap tak boleh, then dia sibuk merayu dengan kawan2 saya untuk bagi dia bawa pulang dulu itu barang, sedangkan dorang ni memang terkenal, lepas bawa barang, batang hidung pun nda nampak sudah, kebetulan kawan saya kenal dengan si bodoh ni, and after I check previous record, dia masih ada hutang RM30 dengan company ni. RM30 pun belum bayar, ni mahu ambil barang harga RM450? Eeeeee, teruk betul!

Last2 saya cakap saja, "cuba kamu pergi SERVAY dengan GIANT, kasitau ambil barang dulu test, kalau okay baru datang bayar, dorang mau ka?"

Customer terdiam and trus berambus.

Stupid mentality!

2 Sweet Roses!:

hrm....mmg ada orang mcm ni...sa pernah satu kali sengsara membubut bil RM300 dari ni company...bukan kompeni kici....BASAR gila business juta2 tiap2 tahun...tapi masa mo use our product bukan main eksen tembirang mo layanan first class.... =/

@AngeL BeaR~Samalah, lagi besar company, lagi susah dia mo bayar, ish ish ish, sebab banyak department dia mo rujuk, akauntan minah, akauntan senah, akauntan joyah, bla bla.... Kita yang boring call2 trus...

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More