20 April 2010

Strange Dream


Semalam mimpi aku pelik betul, takut pun ada. Aku mimpi masa dalam mimpi aku tu akan berlaku bencana. Mcm Tsunami ada, macam banjir besar pun ada. Seram bah. Hujan turun lebat, then, air makin lama makin naik, hampir masuk rumah aku dalam mimpi tu (in real life itu rumah uncle ku). Then, I think ambulance datang, bunyi siren kecemasan dihidupkan.  Aku naik tu van ambulance dgn ada tiga org lagi, aku nda ingat sapa. Yang satu tu mcm org afrika pula, hitam-hitam, ish ish ish, then kami dibawa p satu tempat (in real life kebun uncle ku). Di situ, banyak org hitam-hitam semua, aku rasa orang Afrika, jalan sana jalan sini, ish ish ish. Then ada dua org officer, satu perempuan satu lelaki, nda tau org apa, putih la pulak, kami trus dibawa oleh satu orang Afrika tu ke satu tempat, sangat terpencil. Then, kena guna kod rahsia, tempat itu suda 2 kali aku mimpi, entrancenya ada cara rahsia mo masuk, then, ada benda mo tekan, baru terbuka semua tempat tu, and semua tak dapat buka, lepas tu aku cuba, sebab aku pernah mimpi tu tempat, dan tau cara bukanya, mcm office pula, ada 3 komputer, then aku nampak la pula adik lelaki ku si Hairry sana, with my boss Blondal dulu, Anselmus, and kawan satu Blondal, fikria, pelik ba mimpi tu, the officer buat keja dgn komputer tu, then nda tau mcm mana aku jumpa BIBLE, then aku berdoa, minta sama Tuhan mudah2an bencana ni tidak berterusan. Aku lupa pula exact words yang aku pakai dalam doa aku tu. Tapi hati aku lega betul. Then aku terbangun, lambat sudah, jam 7.19 pagi, masa untuk pergi keja, macam ada maksud ba mimpi aku tu, tapi aku pun tak tau apa. Weird lah.

2 Sweet Roses!:

Mimpi ada ketika ujud kebenaran,ada kalanya....atas sebab keletihan minda kita semasa siang hari dengan pelbagai kerja ...mungkin memenat fizikal serta mental.Olih itu....petanda mimpi juga mengingatkan diri kita kepada sikap waspada sentiasa,ada juga berkata mimpi hanya mainan tidur...sejauh mana ianya kebenaran...kita hanya tunggu dan lihat....atas perkara sebegini dimestikan kita mengingati tuhan sentiasa....hanya tuhan bolih melindungi kita sentiasa...makin kita hampir pada tuhan ,semakin ianya terlalu dekat dengan kita.

ya, saya stuju bro, terima kasih ya atas nasihat bro, lega hati saya.

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More